Kérdőíves pénzkeresés

Univox vélemény: nem fizető, kamu oldal?

2020. január 29. -
atveres.pngAz Univox Community egy magyar nyelvű kérdőíves oldal, amit korábban én is ajánlottam, és egy kicsit keserűbb szájízzel, de még mindig ajánlani tudok. A keserű szájíz egy rossz tapasztalatom miatt van, illetve mert a neten utánaolvasva azt találtam, hogy külföldön mások is úgy jártak, ahogy én: dolgoztak hónapokig, az oldal nem jelezte, hogy bármivel baja lenne, aztán amikor ki akarták kérni a pénzüket, közölték velük, hogy nem fizetnek, mert gyanús az aktivitásuk.
A SurveyPolice értékelő oldalon a Univoxot 234 értékelő közül 168-an értékelték 1-esre, és az össz pontszáma is csak másfél (1 a minimum). A Sitejabber oldalon 13 értékelésből 12 értékelés 1-es. Nagyon sok komment óvva int attól, hogy regisztrálj az oldalra.
Miért ajánlottam?
Mert korábban engem kifizetett, nem volt semmi gond vele. Az biztos, hogy azóta sem csináltam semmi illegálisat, őszintén válaszoltam mindenre, és soha semmilyen más kérdőíves oldalon nem volt problémám.
Mi történt?
Az Univoxon a kifizetési limit más oldalakhoz képest igen magas, $25 (kb. 7600 Ft), ezért sok kérdőívet ki kell töltenie az embernek, amíg kiderül, hogy a végén esetleg nem hajlandóak fizetni. Szó sincs arról, hogy sosem fizetnének, engem is többször kifizettek, aztán egyszer mégiscsak ezzel szembesültem. (Azóta megint fizetnek...)
Az oldal nem szólt, hogy bármivel baja lenne, sőt, akkor sem szólt, amikor úgy döntöttek, hogy nem fizetnek. Csak amikor már nagyon régóta nem érkezett meg a pénzem, akkor vettem észre, hogy egy teljesen eldugott menüpontban az szerepel a kifizetésnél, hogy "megtagadva".
Természetesen írtam nekik (levelet csak angolul fogadnak), mire azt a választ kaptam, hogy gyanúsak a kérdőívekre adott válaszaim, ezért nem tudnak kifizetni. Innentől kezdve pedig hiába próbáltam levelezni velük, kizárólag ugyanazt a sablon levelet küldték el nekem, akármit is írtam. Ezt pár levél után meguntam, és egy dühösebb levelet küldtem nekik, amikben megírtam, hogy a tapasztalataimat meg fogom osztani a blogomban és az általam meghívott személyekkel. Ez annyiban volt hatásos, hogy végre személyre szabottabb levelet kaptam tőlük. Ebből kiderült, hogy nem a válaszaimmal van bajuk, sok minden mást is elemeznek, például lehet, hogy megpróbáltam eltitkolni, hogy melyik országból vagyok, több regisztrációm van, robotokat használok vagy gyanúsak a meghívott személyeim. Mondanom sem kell, hogy semmi ilyesmit nem csináltam, sőt, én magam írtam korábban cikket arról, hogy soha ne csinálj ehhez hasonló dolgokat. Az általam meghívott személyekkel még egyetlen oldalnak sem volt problémája.
Mindezek és más felhasználók értékelései alapján úgy tűnik számomra, hogy az Univox csalásérzékelő rendszere nem működik jól, és néha akkor is megtagadják a fizetést, amikor az ember semmi rosszat nem csinál. Hogy ez szándékos csalás a részükről vagy hibás rendszer, nem tudom, de tény, hogy én is ezzel találkoztam. Végül a pénzem egy részét nem fizették ki, de nem tiltottak ki, és nem minden pénzemet tiltották le...
Mit csinálj ha már fenn vagy az oldalon?
Ha a $25 kifizetési limitet már nagyon megközelítetted (például már összegyűlt 2200 pontod), akkor mindenképp érdemes lehet tovább használni. Ha nem, akkor az eddigi tapasztalataid alapján érdemes dönteni a továbbiakról. Ha sok kérdőívet kapsz, és bejött az oldal, vagy korábban is fizettek, akkor érdemes lehet tovább csinálni.
Az Univox ugyanakkor külső szolgáltatókat használ a magyar nyelvű kérdőívek küldéséhez, ami azt jelenti, hogy ugyanezeknek a kérdőíveknek egy része más oldalakon is elérhető. Nem mindenről maradsz le, ha ezeket az oldalakat használod helyette.
Regisztrálhatsz például a TGM Panel oldalára (már 6 alkalommal megbízhatóan és villámgyorsan fizetett nekem, a kifizetési limit $10) vagy kipróbálhatod a SurveyRewardz oldalt (minden hónapban gyorsan megkapom a pénzemet, a kifizetési limit mindössze $1!), aminek a kezelőfelülete ugyan angol, de maguk a kérdőívek ugyanazok a magyar nyelvű kérdőívek, mint az Univoxnál, a regisztrációt pedig képes útmutatóval segítem.
süti beállítások módosítása